Baseball/Softball

Mixed Fastpitch Softball ist eine Baseball-Variante, wird im Gegensatz dazu aber nicht nur von Männern, sondern von gemischten Teams gespielt. Dabei ist der Ball nicht weicher, aber etwas größer als ein Baseball. Die Regeln sind ansonsten fast gleich.

In diesem Semester können wir wieder einen Kurs speziell für Einsteiger*innen anbieten. Auch ohne Vorkenntnisse und eigene Ausrüstung seid ihr also herzlich willkommen! Im Kurs lernt ihr dann alles, was zum Softball dazugehört: Werfen, Fangen, Schlagen, Laufen, die Regeln und die wichtigsten Spielzüge.

Wer Lust hat, kann darüber hinaus auch am Spielbetrieb teilnehmen. Als "Bielefeld Beavers" fahren wir auf Turniere, nehmen im Winter an der "NRW Indoor Series" teil und messen uns im Sommer in der "College Series" mit anderen Hochschulteams aus ganz Deutschland.

Mehr Infos: https://www.uni-bielefeld.de/beavers

Mixed Fastpitch Softball is a baseball variant, but in contrast it is played not only by men, instead it is played by mixed teams. The ball is not softer, but bigger than a baseball. The rules are almost the same.

This semester, we are once again offering a course especially for beginners. So even if you don't have any previous knowledge or your own equipment, you are very welcome! In the course, you will learn everything you need to know about softball: throwing, catching, hitting, running, the rules and the most important moves.

If you feel like it, you can also take part in matches. As the "Bielefeld Beavers", we go to tournaments, take part in the "NRW Indoor Series" in winter and compete against other university teams from all over Germany in the "College Series" in summer.

More Information: https://www.uni-bielefeld.de/beavers

0150Einsteiger*innenFr16:00-17:30Rapl.19.04.-04.10.Florian Steig, Selina Langenentgeltfrei
0151FortgeschritteneFr17:30-19:00Rapl.19.04.-04.10.Selina Langen, Florian Steigentgeltfrei